Valikko

Apua HD-siirtymään tarjoavat useat eri tahot. Tältä sivulta saat yhteystiedot erilaisiin avuntarpeisiin. Ennen kuin olet yhteydessä asiakaspalveluun, tarkista, löydätkö vastauksen kysymykseesi Usein kysyttyä HD-siirtymästä -sivultamme.

Verkko-operaattorit

Näkyvyysongelmissa kannattaa olla yhteydessä omaan televisio-operaattoriin. Antenniverkkoa operoi Digita ja kaapeliverkkoa Telia, DNA ja Elisa.

Antenni-tv-verkon operaattori

Digita Info tarjoaa apua antenni-tv-verkkoa käyttäville. Digita Info palvelee arkisin klo 8.00-20.00. Sähköpostiosoite info(a)digita.fi ja puhelimitse numerossa 020 411 7676. Asiakaspalveluun soittaminen maksaa normaalin puheluhinnan verran. Hinnat voivat vaihdella hieman liittymätyypistä riippuen (mpm/pvm). Palveluun jonotus on maksullinen.

Lue lisää Digita Infosta (Ulkoinen linkki). Palvelu on maksullinen.

Kaapeli-tv-verkon operaattoreita

Kaapeli-tv-verkon operaattoreita ovat puolestaan mm. seuraavat toimijat:

Laitemyyjät

Suomesta löytyy useita televisioita ja digibokseja myyviä yrityksiä. Elektroniikkaa myyvillä liikkeillä on velvollisuus opastaa ostajaa laitteiden ominaisuuksista. Lähes kaikissa uusissa myytävissä televisioissa ja digibokseissa on HD-viritin. 

Järjestöt

Jotkin järjestöt tarjoavat tukea ja kotikäyntejä teknisissä ongelmissa. Kannattavaa on siis tarkistaa, onko tällaista palvelua saatavilla lähelläsi. 
 

TV-yhtiöt

Kaupalliset tv-yhtiöt päättävät ohjelmistojensa näkyvyysalueista, minkä vuoksi näkyvyysongelmissa on suositeltavaa olla yhteydessä suoraan ohjelmistoa tarjoavaan yhtiöön. Ne osaavat neuvoa parhaiten myös vaihtoehtoisista palveluista vastaanottaa ohjelmia. Ainoastaan Yleisradiolla on julkisen palvelun toimijana velvollisuus pitää ohjelmistonsa koko väestön saatavilla. Myös MTV3, joka on ns. yleisen edun kanava, pitää olla tarjolla koko väestölle. 

Päivitetty